• Franciska Munck-Johansen

10 geniale måter for å få i seg nok vann

Brukervurdering: 5 / 5

Sjerne aktivSjerne aktivSjerne aktivSjerne aktivSjerne aktiv
 

Drikker du nok vann?

Særlig når det er varmt eller når du er ekstra aktiv, er det viktig å få i seg nok vann, men mange synes det kan være en utfordring.

Fyll en glassbeholder, som denne, med iskaldt vann med smak, gjerne med et par isbiter, da går det som en lek. (Jeg kjøpte glassbeholderen på skeidar til bare 149,-. Du finner den her.) Du kan også bruke en termoflaske.

 

 Vann med smak – 10 favoritter

  1. Biter av eple og et par kanelstenger
  2. Vannmelon og mynte
  3. Sitron og agurk
  4. Halve druer
  5. Jordbær i skiver
  6. Appelsinskiver
  7. Honningmelon
  8. Gulrøtter i lange strimler
  9. Biter av mango
  10. Sitronmelisse


 

Tips:

Er det vanskelig å få barna til å drikke nok vann? La dem prøve vann med smak og gi det et spennende navn. Sjørøverdrikk, prinsessevann, blomsternektar, trylledrikk etc. Bruk fantasien.

 

Dette innlegget er kopiert med tillatelse fra
Franciskas Vakre Verden

 

Anbefalt hobbybok:

Vanter

Masse fine vanter med mange fine mønstre som skiller seg ut litt fra det jeg har sett tidligere.

Med heklemasker og gamle håndarbeidsteknikker tryller kunsthåndverker Monica Bjørnvold frem de lekreste vanter. Grunnoppskriften er enkel fastmaskehekling, og det er de ulike mønstrene, broderiene og teknikken som gjør vantene originale og vakre. Du får mange oppskrifter på vanter og pulsvanter, i tillegg kan broderier, mansjetter og farger mikses og varieres i det uendelige.

Les mer …

Kopirett © 2017. Hverdagsnett. Alle rettigheter reservert.