• Anne Skau-Jegerlund

Slanket bort 40 kilo

Brukervurdering: 4 / 5

Sjerne aktivSjerne aktivSjerne aktivSjerne aktivStjerne inaktiv
 

Jeg har båret på en hemmelighet i lang tid. Jeg har nemlig gått ned ca 40 kg, og det helt på egen hånd. Jeg har aldri sagt noe og fortalte ingen om kalorier og trim. Nå som jeg har kommet så langt velger jeg endelig å dele dette. Folk rundt meg har selvsagt lagt merke til dette, og komplimentene sitter løst om dagen.

Jeg tok skikkelig tak i livet og jeg begynte å rusle små turer. Matatlysten ble egentlig bare borte etterhvert. Når en har mye å ta av renner kiloene fort av i begynnelsen og raske resultater ga meg blod på tann. En ting jeg ikke har gjort, det er å veie meg underveis. Det synes jeg at er noe tull, og en blir så lett opphengt i tall - og ikke minst deppa når vekta ikke viser det en ønsker.

Jeg har derimot brukt klær som lokkemiddel. Bukser som jeg aldri har fått på meg, har ligget pent i skapet og ventet på meg. Bare bestemt meg noen dager for å prøve, og de har passet. Den største buksen ble kastet vekk, og enda en for liten bukse la jeg på vent. Sånn har jeg nå i dag på meg den femte olabuksa, det vil si fem størrelser mindre enn da jeg var på det største. Ingen vond følelse det kan jeg fortelle.

Jeg merker jo at kroppen min har det bedre og at hverdagen på alle måter har blitt mye lettere. Det er også fordi jeg har fortsatt med turene mine, og pr. i dag klarer jeg mye lengre turer enn jeg gjorde i høst. Kondisen er veldig mye bedre, og en har jo så klart og mye mere energi.

Dette har jeg gledet meg til å si. DRIT I LAVKARBO! Jeg er et levende eksempel på at en kan gå ned 40 kg ved å spise karbohydrater -  så det så! Jeg har nesten daglig spist brød, ris, egg, pasta, smør, melk, osv. osv. Vanlig ordinær mat med andre ord. Personlig orker jeg ikke høre om grapefruktdietter, Fedon, lavkarbo, og annet. Tar man tak i mat og mosjon, kan en spise alt, men selvsagt med måte. Jeg har spist is, drukket mye smoothie, ost, grove kjeks, salte solsikkekjerner, focaccia  ol, men i små mengder.

Det gjelder å bruke hue her som mange andre ting i livet. Mosjon skal være lystbetont, ellers så klarer en ikke å gjennomføre. Etter å ha gått en del turer, begynte jeg å trimme litt hjemme. Jeg tok Ipoden og satte på diskomusikken jeg hadde lagt inn der. Da MÅ en jo bare bevege seg, og jeg satt på en klokke til å ringe etter ca 25 min, og danset av hjertens lyst til den ringte. Resultatene kom ganske raskt. Så da er det ingen hemmelighet lenger, og jeg kan gå ut på en høyde et sted å rope det ut til hele verden hvis jeg har lyst.

Til deg som leser dette og lurer, ja dette går, og dette klarer du! Små grep, ut å gå og du får frisk luft på kjøpet. Finn frem et favoritt plagg som er for lite, heng det så du ser det ofte, og ha det som gulrot. Skeie ut kan det jo hende en gjør underveis, og det må være lov. Husk bare å fortsett som vanlig dagen etter.

Min erfaring er at det går bra å gå ned på egen hånd, ingen dyre treningsklær, ingen fancy treningssenter. Gå, dans, svøm, eller sykle, viktig å gjøre noe du trives med. Lykke til om det velger dette, jeg klarte det, da klarer DU det også.

 

Anbefalt hobbybok:

Tiddelibomstrikk

Hvis du har en liten du vil strikke til, så er denne boka veldig fin. Her finner du størrelser helt ned til prematur som tilsvarer 44. Denne størrelsen kan for øvrig også brukes som dukketøy.

Tiddelibomstrikk byr på 30 tøffe og trendy oppskrifter på jakker, bukser, heldresser, bodyer, rompere, smarte votter, halser, luer, knestrømper, sokker og pledd. Oppskriftene er beregnet fra prematurstørrelser og opp til fem år. Plaggene har god passform og er enkle å kle på også de helt små.

Les mer …

Kopirett © 2017. Hverdagsnett. Alle rettigheter reservert.